Too much screen time can delay important developmental milestones for children, study finds ** Un estudio encuentra que demasiado tiempo de pantalla puede retrasar importantes hitos del desarrollo para los niños



Too much screen time can negatively affect a young child’s development, according to a new study by researchers at the University of Calgary.

The study, published Monday in the journal JAMA Pediatrics, followed a group of 2,441 children between 2011 and 2016, measuring their screen time as well as their progress in meeting various developmental milestones.

The researchers found that higher levels of screen time at two and three years old was associated with poorer performance on a developmental screening test by age five.

This means that children weren’t meeting benchmarks in communication, social skills, problem-solving and motor skills, said Sheri Madigan, a lead researcher on the study and assistant professor in psychology at the University of Calgary.

In this study, two-year-olds were spending an average of 2.4 hours using screens daily. Three-year-olds were spending 3.6 hours, and five-year-olds, 1.6 hours. The Canadian Paediatric Society recommends that children between the ages of two and five use screens for less than one hour per day.

Source> https://globalnews.ca/news/4898899/screen-time-child-development/

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Demasiado tiempo en pantalla puede afectar negativamente el desarrollo de un niño pequeño, según un nuevo estudio realizado por investigadores de la Universidad de Calgary.

El estudio, publicado el lunes en la revista JAMA Pediatrics, siguió a un grupo de 2,441 niños entre 2011 y 2016, midiendo su tiempo frente a la pantalla y su progreso en el cumplimiento de varios hitos del desarrollo.

Los investigadores encontraron que los niveles más altos de tiempo de detección a los dos y tres años de edad se asociaron con un peor desempeño en una prueba de detección del desarrollo a los cinco años.

Esto significa que los niños no estaban cumpliendo con los puntos de referencia en comunicación, habilidades sociales, resolución de problemas y habilidades motoras, dijo Sheri Madigan, investigadora principal del estudio y profesora asistente de psicología en la Universidad de Calgary.

En este estudio, los niños de dos años gastaban un promedio de 2.4 horas usando pantallas diariamente. Los niños de tres años pasaban 3.6 horas, y los niños de cinco años, 1.6 horas. La Canadian Pediatric Society recomienda que los niños entre las edades de dos y cinco años usen pantallas por menos de una hora por día.